Μια απλή παρατήρηση:
Επειδή το θέμα των ημερών επικεντρώνεται στην επικείμενη υπογραφή για τον αγωγό ΗστΜεντ, ας επισημάνουμε το γεγονός ότι αν προσέξουμε λίγο στον χάρτη σχεδίασής του, θα παρατηρήσουμε πως ο αγωγός αυτός μετά την υποθαλάσσια πορεία του νότια της Κρήτης έχει σχεδιαστεί να φθάσει στην παραλία του Αγίου Φωκά (κοντά στην Μονεμβασία), απ' όπου θα συνεχίσει την χερσαία πλέον πορεία του επί του εδάφους της Πελοποννήσου μέχρι την ακτή της Λακκόπετρας στην Αχαΐα (ακριβώς απέναντι από το Μεσολόγγι) και από εκεί προς την Αιτωλοακαρνανία, την Ήπειρο, την Κέρκυρα κλπ.
Και επειδή η συντομότερη οδός είναι και η προτιμότερη οικονομικά για τις εταιρείες, αν προσέξουμε στον χάρτη της Πελοποννήσου, παρατηρούμε ότι αυτή η πορεία του αγωγού από το Ν.Α. άκρο της προς το Β.Δ. άκρο της, κάτι σαν διαγώνιος, φαίνεται πολύ λογικό ότι θα περνά αναγκαστικά και από τον κάμπο της Βόρειας Λακωνίας!
Δεν γίνεται αλλιώς, γιατί από τον Άγιο Φωκά, θα περάσει στις δυτικές περιοχές του Πάρνωνα θα κατευθυνθεί βορειότερα προς την περιοχή του Έλους, την κοιλάδα της Σπάρτης, κατόπιν προς τον κάμπο μας και στην συνέχεια προς Μεγαλόπολη, Ηλεία και Αχαΐα ως την ακτή της Λακκόπετρας.
Και αν, τελικά, εγκριθεί οριστικά το έργο αυτό, τότε η πορεία του αγωγού μέσα και από τον κάμπο της Πελλάνας θα πρέπει - όπως βλέπουμε και στις αντίστοιχες φωτογραφίες εγκατάστασης τέτοιων αγωγών - να είναι παράλληλη προς την καινούρια εθνική οδό που τον διασχίζει, αλλά, επίσης, είναι λογικό ότι το έργο αυτό θα επιφέρει και νέες απαλλοτριώσεις χωραφιών μας...
Συμπληρωματικά, αναφέρουμε εδώ και τον αντίστοιχο αγωγό ΤΑΠ που ξεκινά από το Αζερμπαϊτζάν, περνάει μέσα από την Τουρκία, διασχίζει κατόπιν όλη την Βόρεια Ελλάδα, για να καταλήξει και αυτός στις ακτές της Ιταλίας μέσω Αλβανίας.
Δείτε, όμως, στην συνέχεια και την συνολική εικόνα από το απίστευτο ενεργειακό δίκτυο πετρελαίου και φυσικού αερίου, έναν χάρτη με όλους τους αγωγούς που σχεδιάζονται ή κατευθύνονται ήδη από την Ασία προς την Ευρώπη, για να καλύψουν τις τεράστιες ενεργειακές της ανάγκες!! Η εξάρτηση της Ευρώπης από την Ρωσία είναι ολοφάνερη... Ο αγωγός ΗστΜεντ έχει το πλεονέκτημα ότι θα είναι ανεξάρτητος από την Ρωσία, όπως και από την Τουρκία, αλλά κυρίως το σημαντικότερο είναι - αν και δεν είναι εμφανές σε έναν τέτοιο χάρτη - πως έχει σκοπό να καλύπτει το 10% των αναγκών αυτών της Ευρώπης...
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου